http://www.epwaspotters.org/http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://members.chello.pl/l.wrobel7/wyglad/mapa.jpg&imgrefurl=http://members.chello.pl/l.wrobel7/lotnisko.html&usg=__cJx9_AGRWf4HxU8GdVsx1s0FPMU=&h=708&w=588&sz=161&hl=pl&start=1&um=1&tbnid=i_hQa6SVGnRkcM:&tbnh=140&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dspotting%2Bmapa%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DN - szczególnie polecam lekturę mapki
Oczywiście przed dojazdem w konkretne musisz zrobić rozeznanie z którego pasa aktualnie odbywają się starty/lądowania.
Jak jedziesz od strony Pruszkowa i masz do czynienia z przelatującymi nad Tobą samolotami to znaczy że starty/lądowania odbywają się na pasie 11/29 (na mapce opisany jako DS-1).
Jeśli nie widzisz w swojej okolicy żadnego ruchu to znaczy, że operacje są na pasie 15/33 (na mapce DS-3).
Jednak na Okęciu najczęściej jest tak, że jeśli starty odbywają się przykładowo z pasa 29 (czyli patrząc na mapkę samoloty rozpoczynają rozbieg po prawej stronie pasa DS-1 - startując z Warszawy kierują się wtedy właśnie mniej więcej nad Pruszków, choć bardziej nad Ożarów) to lądowania są na pasie 33 (dolna część drogi DS-3).
Idąc dalej według tego samego rozumowania jeśli lądowania są na pasie 11 (przyziemienie po lewej stronie pasa DS-1 - widzisz wtedy samoloty zniżające się do WAW mniej więcej od strony Pruszkowa) to starty są wtedy z pasa 15 (samolot rozpoczyna rozbieg w górnej części pasa DS-3)
itd...
Oczywiście jeśli obie drogi są czynne (czyt. nie ma żadnych remontów) to starty i lądowania odbywają się w miare możliwości jak najbardziej pod wiatr.