Telewizja, telefon i internet tak niedługo będzie wyglądać oferta Cyfrowego Polsatu. Firma dostrzegła zalety oferowania usług w pakiecie. Czy korzyści odkryją także klienci?
Cyfrowy Polsat z 2,73 milionów klientów jest zdecydowanym liderem na rynku platform cyfrowych. Ma dwukrotnie więcej klientów już druga na rynku Cyfra+ i ponad pięciokrotnie więcej niż należąca do ITI platforma n. Firma chce wykorzystać ten potencjał i planuje wprowadzić do swojej oferty nowe usług.
Od połowy zeszłego roku firma oferuje usługi telefonii komórkowej pod marką Rodzinny Cyfrowy Polsat. Jak powiedział Rzeczpospolitej Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, operator ma już kilkadziesiąt tysięcy abonentów, co jest zgodne z wcześniejszymi założeniami. Firma jednak zmniejszyła swoją aktywność marketingową w związku ze spowolnieniem gospodarczym.
Firma nie planuje jednak wejścia na rynek telefonii komórkowej jako samodzielny operator. Po pierwsze nie posiada ona licencji na częstotliwość. Po drugie z kolei jedna ze spółek należących do Zygmunta Solorza Aero 2 zamierza wejść na ten rynek i odpowiednie dokumenty już posiada.
Nie zamierza jednak rezygnować z dalszego rozwoju. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Cyfrowy Polsat szykuje się do wejścia na rynek szybkiego internetu i prowadzi w tej sprawie rozmowy z największym polskim operatorem Telekomunikacją Polską. Libicki dodał, że świadczenie tych usług zgodne jest ze strategią rozwoju firmy, stąd takie rozmowy są prowadzone.
Rynek dostępu do internetu, głównie z powodu sporych zaległości wobec bardziej rozwiniętych państw, wciąż dynamicznie się rozwija liczba internautów wynosi już ponad 13 milionów. Wartość rynku na koniec 2007 roku wyniosła 2,7 miliardów złotych i była o połowę większa niż w 2005. Jednocześnie jednak daje się zauważyć stały spadek cen, co jest wynikiem rosnącej konkurencji pomiędzy operatorami.
Cyfrowy Polsat oczekuje, że dzięki zaoferowaniu pełniejszej oferty podwyższy lojalność klientów. Trudniej bowiem zrezygnować z firmy, która sprzedaje nam więcej usług. Warto też pamiętać, że dla firmy oferowanie łącznie telefonu, internetu i telewizji jest tańsze niż w przypadku pojedynczych usług. Stąd też ceny oferowane klientom także są atrakcyjniejsze. Pytanie tylko, czy firmie uda się do tego przekonać dotychczasowych klientów.