Opcje tematu
#2840300 - 17/01/2009 22:23 Problemy z Pracodawcą....
Yuri Orlov Offline
old hand

Meldunek: 14/08/2007
Witam. Mam takie pytanie, może ktoś wie coś o tym. Studiuje zaocznie, pracuje na 3 zmiany. Normalnie od poniedziałku do piątku. Sobota oczywiście nie jest obowiązkowa, ale co tydzień dają jakąś zmianę na sobotę. I moje pytanie jest takie. Czy jeżeli mam szkołę w sobotę, a jestem uwzględniony na grafiku, że pracuje w sobotę, to pracodawca ma obowiązek jakiś umożliwić mi pójście do tej szkoły? Wtedy w sobotę nie przychodzę? Na razie to jest tak u mnie, że są cały czas kłótnie jak mam szkołę i jestem wstawiony na sobotę. Jak to jest?

Do góry
Bonus: Unibet
#2840440 - 17/01/2009 23:18 Re: Problemy z Pracodawcą.... [Re: Yuri Orlov]
Wychowany_Na_Nalewce Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 27/12/2003
Pracownikowi, który podejmuje naukę w szkole wyższej bez skierowania pracodawcy, zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia MEN oraz MPiPS z dnia 12 października 1993 r. może być udzielony bezpłatny urlop szkoleniowy i zwolnienie z części dnia pracy bez zachowania prawa do wynagrodzenia, w wymiarze ustalonym na zasadzie porozumienia pomiędzy pracodawcą i pracownikiem. Pracodawca może także udzielić temu pracownikowi dalszej pomocy, a mianowicie na podstawie § 4 ust. 2 wymienionego rozporządzenia pokryć koszty lub część kosztów związanych z nauką:

* zwrócić koszty przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia na zasadach obowiązujących przy podróżach służbowych na obszarze kraju o ile nauka odbywa się w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania i miejsce pracy pracownika,
* pokryć koszty podręczników i innych materiałów szkoleniowych,
* pokryć opłaty za naukę, pobierane przez szkołę.

Należy zaznaczyć, że wyżej wymienione świadczenia mają charakter fakultatywny, a w przypadku negatywnej decyzji pracodawcy, pracownikowi nie przysługuje roszczenie z tytułu nieotrzymanych świadczeń.

Do góry
#2997916 - 22/03/2009 16:14 Re: Problemy z Pracodawcą.... [Re: Wychowany_Na_Nalewce]